Een gesprek met influencer én gedreven ondernemer Freya Poppe

Freya Poppe verwierf nationale bekendheid door haar deelname aan Pink Ambition op Vijf. De rasonderneemster timmert ondertussen met haar haute couture label met een twist Tutu Chic al een heel tijdje succesvol aan de weg én was één van de eerste echte influencers. Wij spraken met Freya over haar ambities en drijfveren. 

Freya, je was één van de eerste influencers. Hoe heb je het gegeven ‘influencer’ zien evolueren? 

Zo’n 8 jaar geleden ben ik gestart met instagram, onder @tutuchicbyfp. Een samentrekking van mijn merk en initialen. In de beginjaren was het makkelijker om volgers bij te krijgen. Daar hebben de televisie en bijgevolg mijn bekendheid zeker en vast toe bijgedragen. Door Pink Ambition heeft mijn aantal volgers een fikse boost gekregen. Begin dit jaar heb ik beslist om mijn account op te splitsen in 2 nieuwe accounts: @freyapoppe meer over mezelf en influencer opdrachten van andere merken, en mijn andere account @tutuchichq. Het is een andere manier om mijn label en bedrijf Tutu Chic in the picture te plaatsen. Meer sfeerbeelden en bijvoorbeeld de Tutu Chic Dolls, die aan bod komen. 

Waar ben je nu voornamelijk mee bezig?  

Met ondernemen! Ik vind dat super leuk. Het verder uitbouwen van Tutu Chic is echt een drijfveer, vooral internationaal dan. Ik ben veel aan het reizen en klanten aan het bezoeken. Maar ook het nationale en het online gebeuren verliezen we niet uit het oog. We merken dat de online verkoop in stijgende lijn gaat en zetten daar dan ook sterk op in. Daarnaast doe ik ook wat influencer opdrachten en run ik nog een aantal andere zaken. Twee dagen in de week bezig ben ik zo bezig met boxsprings en matrassen. Rechtstreeks, met eigen winkels en online. 

En waar liggen je ambities nog? 

Ik wil Tutu Chic nog groter maken. Eén van de komende uitdagingen is om een nieuwe super grote concept store uit te bouwen. Veel kan ik er nog niet over vertellen … We zijn ook bezig met aan aantal heel grote internationale sterren te kleden.  

Heb je ook nog tips voor beginnende influencers? 

Stand out of the crowd. Zorg voor een eigen visie en doe je ding. Weet dat je maar een aantal onderwerpen per account in de kijker kunt zetten en focus daarop. Wees verder eerlijk, er zijn al genoeg fakers die hun volgers kopen. Merken kijken daar ondertussen door. Besteed tijd aan je posts en zet er een goede caption bij. Zet verder stories in om interactie te krijgen met je volgers en net dat tikkeltje meer te laten zien. Post dingen die mensen willen zien. Denk er lang genoeg over na voor je iets posts! 

Als ondernemer heb je vast ook nog tips voor ondernemers? 

Ik heb zelf heel wat meegemaakt, dus vast en zeker. Geloof in jezelf en in je dromen: if you want it, go get it. Verder moet je goesting groot zijn en moet je je bedrijf en business ademen. Werk hard én slim. Wissel geregeld contacten met anderen uit. Plan goed en wees voorbereid op verrassingen. Zelf werk ik altijd met To Do-lijstjes. Ik kan je de Things app aanraden, ideaal om je taken op te lijsten, groeperen, etc. Als laatste mag je ook het financiële aspect van je bedrijf niet uit het oog verliezen. Calculeer heel goed en maak goede cashflow planningen. Wees positief, maar bekijk alles realistisch! 

We knopen het in onze oren Freya. Bedankt voor je tijd en veel succes nog! 

  • Kevin Stickens

    Redacteur

    Founder van The Cult of Content een contentmarketing bureau uit Antwerpen. Vader van 3 kids, levensgenieter en fijnproever. Stichter en redacteur van Whatmatters.

You May Also Like

5 must have fitness gadgets

Ondergetekende heeft zich alvast voorgenomen zich wat meer naar de fitness te gaan begeven, ...

4 Italiaanse traiteurs die het ontdekken waard zijn

Onze favoriete keuken? Niet evident, maar de Italiaanse zit ongetwijfeld in onze top 3. ...

Een privéjet voor 3.200 euro per maand

Onbeperkt en luxueus vliegen voor 3.200 roebeltjes per maand? Het kan! Zeg maar dag ...

Hosting door Fraai