Waarom diesel een comeback maakt?

Omdat alles draait om geld!

Wie dacht dat dieselwagens aan de hemelpoort staan of beter, groene jongens, klaar staan om te branden in de hel is eraan voor de moeite. Ondanks een regering die mensen met diesels straft en denkt met strenge normen ‘vervuilende’ diesels te weren door LEZ in te voeren, staat de diesel voor een comeback om u tegen te zeggen. Met dank aan Europa, België én uiteraard de bestuurders.

Tot spijt van wie het benijdt, ‘dieselgate’ heeft geen diepe sporen nagelaten. Terwijl groene jongens nog op de barricade staan met als doel diesel te verbannen, heeft het karakter van een diesel het voortouw genomen en slaat hij de groene jongens één voor één K.O.

Zo blijkt een diesel niet slechter voor het milieu dan een motor op benzine. Toegegeven, een diesel aangedreven motor is met zijn NOx (stikstofoxiden) slechter voor fauna, mens en dier maar met de nieuwste technieken die er nu op de markt zijn (actieve en passieve katalysator en AdBlue) wordt de NOx-uitstoot gereduceerd tot het absolute minimum.

Zo kan een premiummerk als Mercedes cijfers voorleggen met acht keer minder NOx-uitstoot dan de Europese minimumwaarde. Het enige wat we deze merken kunnen verwijten is dat deze technologie al jaren bestaat maar dat ze geen moeite namen het effectief te installeren. Reden? De kostprijs! Een kapitale fout die nu rechtgetrokken wordt en die er nu zelfs voor zal zorgen dat dieselmotoren zullen verrijzen waar Jezus nog een puntje aan kan zuigen.

Europa

tcoc

You May Also Like

Nog nooit werd de Mercedes G63 AMG zo hard aangepakt!

 ‘De grootste transformatie in zijn geschiedenis’ aldus de Duitse autofabrikant. We kunnen niet anders ...

Bugatti Chiron pakt de troon!

Dromen mag. Het klopt dat wij van Whatmatters nooit een Bugatti bij elkaar zullen ...

OPINIE: Frank Raes, je blijft een baas

Schriftjes en kranten, heel veel kranten, Frank is nog van de oude stempel. Of ...

Hosting door Fraai