Dit is de duurste en meest exclusieve kledingwinkel voor mannen ter wereld

Duurder wordt het niet…

Groot, groter, grootst en over the top. In Amerika en meer bepaald in Los Angeles, of zeg maar Beverly Hills, kan alles. In de duurste winkelstraat van Los Angeles, Rodeo Drive, vind je geen enkel paar sokken onder de $50. Maar zelfs met 50 ‘bucks’ kom je er in The House of Bijan niet in, zowat de duurste en meest exclusieve kledingwinkel op aarde en de hotspot voor een high end garderobe.

Een standaard pak kost je zo’n $10.000, exclusief hemd, riem, das, schoenen uit kangoeroe- of krokodillenleer en andere accessoires. Je ziet het, een shoppingnamiddagje bij Bijan is er niet eentje voor de normale sterveling. Meer nog, je loopt er niet zomaar binnen. Je moet je aanmelden per afspraak en de de zoon van de eigenaar bepaalt of je er al dan niet in komt.

Wie zijn je al voor geweest? Zowat elke president sinds 1976, het jaar waarin de Iraniër Bijan Pakzad als designer zijn winkel opende, Putin, Michael Jordan, Tom Cruise,… soit, zowat alle wereldleiders, topsporters en half Hollywood. Zelfs Giorgio Armani laat zichzelf in de kast hangen om zich een pak van Bijan aan te smeden…dat wil al wat zeggen natuurlijk.

Die winkel is gevestigd op het wereldberoemde  ‘Rodeo Drive’ en is snel te herkennen aan de knalgele custom made Bugatti Veyron en Rolls Royce Phantom, samen goed voor een kleine drie miljoen, die ostentatief voor de deur geparkeerd staan.

Ook binnenin ademt het luxe en vooral geld uit. Marmeren vloeren, inbouwkasten van het duurt en meest exclusieve hout, kristallen kroonluchters, dure kunst,… . We vragen ons af of dit alles met een exclusief pak van om en bij de $20.000 wel betaald kan worden. Blijkbaar wel, als je weet dat de winkel het toch al meer dan 40 jaar uithoudt.

Een blik op de winkel vind je hieronder…

You May Also Like

Tijd voor een Dark 'n' Stormy!

Broeierig heet, dorstig weer en zin in een cocktail? Whatmatters is er om een ...

Italianen zetten Apple serieuze hak met kledingmerk Steve Jobs

Wat Als?…Je een kleding- en accessoire-merk wil lanceren dat goed zal scoren bij een zoekopdracht ...

Hotel JAM!

Voel de stedelijke vibes Hoewel we bij Whatmatters wel wat luxe gewoon zijn, kan ...

Hosting door Fraai