Relatiegeschenk? Mokken doen het super!

Mokken staan nog altijd bij de meest populaire relatiegeschenken. Het is een vrij traditioneel geschenk, maar met een hoop mogelijkheden. Vooral bij de bedrukking van mokken zijn in de loop der tijd nog meer mogelijkheden op de markt gekomen. Er zijn meer technieken die niet alleen sneller werken, maar ook de kwaliteit verbeteren. Een bedrukking op een mok als geschenk is kwalitatief erg goed. Een mok is en blijft een praktisch geschenk, waarmee uitstekend een creatieve, pakkende boodschap gecommuniceerd kan worden. Waarom het zo praktisch is? Belgen zijn dan niet de grootste koffieliefhebbers, maar toch wordt er in België zodanig koffie gedronken, dat 1 op de 5 Belgen te veel koffie drinkt, zo meldt de hoge gezondheidsraad.

Oneindig veel mogelijkheden

Een mok bedrukken is een goede optie vanwege de vele mogelijkheden. De veelgebruikte bekers hebben een aanzienlijk bedrukkingsoppervlak, waar u uw boodschap op kwijt kunt. Maar wat zet u erop? Een logo is vrij voor de hand liggend en komt soms zelfs dwingend over. Wie in plaats van het logo een creatieve boodschap of een bijzondere afbeelding op de beker plaatst, wordt sneller onthouden en er wordt wellicht tijdens het werk bij de koffieautomaat over de creatief ontworpen mok gesproken. Een eigen boodschap maakt het geschenk persoonlijk en u laat zien dat er moeite is gedaan. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden om bekers te bedrukken. Ze worden sneller en kwalitatief vaak beter. Waarschijnlijk is een ding dat u wilt weten bij de bedrukking: is de opdruk schoonmaakbestendig? Maar eigenlijk maakt dat helemaal niet uit.

Schoonmaakbestendig? Maakt niet uit!

Hoe kan dat nou? Schoonmaakbestendigheid is toch belangrijk? Nou, een mok moet je volgens geneeskundeprofessor Jeffrey Starke gewoon laten zoals hij is. Na onderzoek te hebben gedaan stelt hij dat uit een gebruikte mok drinken hygiënischer is dan uit een ‘schone’. Dat geldt met name op kantoor, waar er vaak gauw even wordt afgewassen met een gebruikt sponsje. Daar zitten een hoop voedselresten in en het is een walhalla voor bacteriën. Starke stelt dat je een mok alleen schoon moet maken wanneer er suiker of melk in de koffie is gedronken. Gebruik dan niet het sponsje, maar gewoon de eigen handen.

Een comfortabel geschenk

Ook een reden waarom de mok het goed doet in de branche van relatiegeschenken, is overigens dat de mok perfect tussen subtiel en overdreven in zit. Bij een afscheidsbijeenkomst, een jubileum of een verjaardag wordt dit geschenk vooral veel gebruikt. Het is belangrijk niet te klein uit te pakken, maar ook overdrijven is not done. In dat laatste geval voelt de ontvanger zich snel ongemakkelijk. Met een persoonlijke mok laat u zien dat u moeite hebt gedaan en geeft u de ontvanger tegelijkertijd een comfortabel gevoel. Wist u al dat een gemiddelde beker goed is voor wel 3000 koppen koffie, voordat hij niet meer zo goed meegaat?

Een geschenk met een verhaal

Leuk weetje over de mok: het oor heeft een eigen geschiedenis. In de tijd waarin veel thee werd geïmporteerd in Europa, vonden Europeanen de drinkgewoonten van de Chinezen, waar de thee vandaan kwam, wat gek. De Chinezen dronken hun thee gewoon uit een simpele beker, zonder oor. Dat doet toch pijn aan de handen? Een aantal Europeanen snapten hier maar weinig van en wisten iets nieuws te verzinnen. Het oor zoals we hem nu kennen. Een handige houvast, die de handen beschermt tegen verbranding. Of de Chinezen hun gloeiend hete thee gewoon zonder oor vastpakken, of zo’n oor misschien toch wel handig zouden vinden, moesten ze zelf maar weten. De westerlingen hadden in elk geval hun oplossing gevonden. Wat een uitvinding!

Unibet
  • Kevin Stickens

    Redacteur

    Founder van The Cult of Content een contentmarketing bureau uit Antwerpen. Vader van 3 kids, levensgenieter en fijnproever. Stichter en redacteur van Whatmatters.

unibet

You May Also Like

Nooit meer wijn verspillen? Coravin speelt het klaar!

Trouwe lezers zullen het al wel door hebben, bij Whatmatters drinken we graag een ...

Vacature droombaan: CFO (Chief Flamingo Officer) op de Bahama's

Zij die op Instagram wel eens speurneuzen naar mooie modellen zijn ze ongetwijfeld al ...

Oh My Got …

Nee, we hebben geen alzheimer op de Whatmatters redactie. We hebben inderdaad al eerder ...