#NANOUK werkt volop aan de uitbouw van het merk

Nanouk De Cauwer dat is vrouwelijke branie, een influencer voor er van de term sprake was en een zakenvrouw die met #NANOUK stevig aan de weg timmert in fashion. Redenen genoeg dus om Nanouk even aan de tand te voelen.

Nanouk, je bent nu al een tijdje influencer, hoe heb je dat zien evolueren?

Influencers waren initieel mensen die iets creëerden, mensen inspireerde met hun manier van werken, leven, stijl … Het aantal volgers en likes waren niet belangrijk, de kwaliteit, authenticiteit en engagement met de volgers kwamen op nummer één. Ondertussen is het een marketingmachine geworden en “influencers” schieten als paddestoelen uit de grond. Heel veel mensen die een graantje willen meepikken en voor al uit zijn op free stuff, deze accounts zijn voor mij absoluut geen meerwaarde. Door de nieuwe algoritmes van Instagram krijg je veel minder visibiliteit. Je moet meer strategisch te werk gaan wat het proces toch minder natuurlijk maakt.Dat wil ook zeggen minder likes en tragere groei, gewoon omdat je volgers de posts niet meer of minder te zien krijgen. Instagram hoopt op die manier meer gesponsorde posts te verkopen, jammer dat het zo ver gekomen is.

Life’s a bitch! Als we Zuckerberg de volgende keer in onze wandelgangen weer in zijn lelijke hoodie zien rondstruinen, spreken we hem er zeker over aan. Je hebt desondanks al heel wat samenwerkingen op je conto, welke was de leukste?

Dit jaar moet dat de samenwerking met Longines horloges geweest zijn. Ik werd uitgenodigd om de prestigieuze paardenrace “Prix de Diane” bij te wonen. Een exclusief event met interessante persoonlijkheden van over heel de wereld, en dit in een prachtig kader tussen de kastelen van Chantilly. Alles volgens etiquette vrouwen met hoed en jurk, mannen strak in het pak. Geweldig om te zien en te mogen meemaken. Mijn outfit had zoveel succes dat het Marie Claire Taiwan bereikte 😉

Naast Longines heb ik ook al de eer gehad om voor grote namen te werken als Mercedes Belgium, Gvine Gin, Disney, …

Paarden, Disney, jurken, het lijkt wel een sprookje, je bent ons toch niets op de mouw aan het spelden? Soit, ronkende namen! Heb je als ervaren rot nog wat tips voor beginnende influencers?

Blijf jezelf 🙂 En zoek een bepaald kenmerk waar je de focus op legt het kan zoveel meer zijn dan mode: gezondheid, sport, food, kids, dogs, ondernemen noem maar op.

Wees dankbaar tegenover je volgers.
Hebben we gedaan maar onze liefde voor petanque blijkt op Instagram niet echt aan te slaan … Krijg je ook bizarre voorstellen?
Iets doen op de Eroticabeurs.. het zou wel goed betaald worden 🙂
Tgoh, wij zeggen altijd voor geld danst de beer! Hoeveel tijd spendeer je per dag op de sociale media?
Dit is een nieuwe tool in de statistieken, dus volgens Instagram breng ik 1,5u per dag in de week door op Instagram.
Lijkt ons schappelijk, wat doet een mens anders met zijn tijd? Alhoewel, jij bent ook een succesvolle zakenvrouw, welke ambities koester je op dat vlak nog?
Even corrigeren heren, ik ben vooral een zakenvrouw 😉 Met men merk #NANOUK liggen we in een dertigtal winkels over heel België. Op dit moment zijn we volop bezig om dit cijfer omhoog te krijgen. Verder zitten er nog wat nieuwe ideeën in de pijplijn voor #NANOUK maar daar kan ik nog niet veel over zeggen 🙂
Tssss typisch, tot slot: Wat staat er nog op je bucketlist en welk label mag je altijd bellen?

Ik weet het, het is cliché maar, reizen meer van de wereld zien. Yves Saint Laurent mag trouwens altijd bellen, ook als ik op reis ben!

Wel, we wensen je het van harte toe Nanouk!

Meer over Nanouk? Volg haar op Instagram of breng eens een bezoekje aan de website.

  • Kevin Stickens

    Redacteur

    Founder van The Cult of Content een contentmarketing bureau uit Antwerpen. Vader van 3 kids, levensgenieter en fijnproever. Stichter en redacteur van Whatmatters.

You May Also Like

Een zekerheid…Nike komt met nieuwe modellen Air Force 1

“The test of time is not a model of monotony but, rather, an exercise ...

Een peer op je muil van Stookolie 010

In het weekend mag de alcohol toch net wat pittiger nee? Kan je wel ...