Sarah Michaux: de trots achter swimwear La Michaux

Nee, uiteraard hebben we niets tegen succesvolle mannelijke ondernemers, maar voor de vrouwelijke variant hebben we nog veel meer bewondering. Als de vrouwelijke ondernemer in kwestie ook nog eens een streling voor het oog is en op de markt komt met een eigen swimwear label, dan stijgt de bloeddruk, gaat het hart sneller slaan en flapperen onze oren en ogen al helemaal. Met haar collectie La Michaux veroverde Sarah Michaux ondertussen de hele aardbol en ook de nieuwe collectie voorspellen we de vlucht vooruit. Vanavond komt ze zichzelf nog eens extra in de kijker zetten in onze radioshow op Radio Stad. Tune zeker vanavond om 21u in op 107.8FM als je in de buurt van Antwerpen woont, anders kan je terecht op de Livestream via onze Facebookpagina. Maar om je al een kort beeld te schetsen wat je vanavond mag verwachten, laten we ze nu al eventjes aan het woord 

Hoi Sarah, vanwaar je avontuur in de fashion en dan in het bijzonder swimwear?
Wel, het label is net gelanceerd en mijn inspiratie deed ik op tijdens mijn rondreis in Australië. Ik heb een tijdje door Australië getrokken en het viel me op dat iedereen daar de godganse dag in zwemkledij rondliep. Het lijkt er wel een soort van levenscultuur. Zelf had ik enkel vrij klassieke bikini’s bij en dat inspireerde me tot een eigen label. Je draagt daar heel de dag een bikini, dan mag het toch wat meer fashionable zijn dan doorsnee, nee?

Tgoh, wij dragen eerder een short, maar dan nog beperkt. In België vriest er anders toch maar het één en ander af. Soit, daar gaat het nu niet over: waar verkoop je je stuks momenteel?
Momenteel kan je ze nog exclusief online bestellen, maar waarschijnlijk komen er volgend jaar ook wel fysieke winkelpunten bij. Ik had niet verwacht dat er vraag van winkels ging zijn, maar zelfs vanuit het buitenland krijg ik nu de vraag!

campagne 13 La michauxLogo1

Onmiddellijk wereldwijd, netjes! En hoe komen die snoodaards bij jou terecht?
In Australië had ik door mijn rondreis natuurlijk al de nodige contacten. Ook onze fotoshoot is daar doorgegaan en voor de rest zet ik optimaal mijn netwerk in. Een andere verklaring heb ik niet echt.

En zeg eens knapperd, wat typeert jouw collectie?
Kant en een unieke pasvorm staan centraal. Dat vind je al bij al vrij weinig in België. Het gaat om heel vrouwelijke pasvormen met een super gedetailleerde afwerking. De stuks worden deels met de hand in Groot-Brittannië gefabriceerd.

Vrouwelijk pasvormen en kant, daar kunnen we niet op tegen zijn! We kunnen ons voorstellen, dat je markt voornamelijk in het buitenland ligt?
Ja, dat klopt, in België is het betrekkelijk weinig bikiniweer.

homepage_hero_image_3

Sarah, hoe ben je eigenlijk in het ondernemen gerold?
Ik heb al wel langer een eigen zaak. Hiervoor was ik aan de slag in de eventsector, maar op een gegeven moment heb ik beslist mijn aandelen te verkopen en een sabbatjaar te nemen om rond te reizen. Het ondernemerschap zit me echter duidelijk in het bloed en al snel was ik op de collectie van La Michaux aan het broeden.

Van events kennen we ook wel wat… Wat spreekt je aan in fashion?
De dag van vandaag zijn heel wat mensen toch wel actief met fashion bezig. Social media spelen daar zeker een rol in. Ik neem een berekend risico, maar het is vooral iets wat ik heel graag wil doen. Ondernemen gaat gepaard met veel vallen en opstaan, maar ik zou niet anders meer willen. Iedereen denkt dat ondernemen eenvoudig is, maar ze vergissen zich. Ondernemen is een continue uitdaging!

En hoe ver wil je met je label geraken?
Ik zou echt wel internationaal willen doorbreken en bekendheid vergaren met mijn merk. Dat internationale zit ook in de genen van het merk. Het label is in Australië ontstaan, wordt ontworpen in België, gefabriceerd in Groot-Brittannië en de stoffen en het kant komen van Italië.

Heb je ook nog specifieke doelen met het label?
Bedoeling is om volgend jaar in winkels te gaan liggen & dat ik in 2018 nog focus op online webshop

Zijn er momenteel al wat beroemdheden te spotten in jouw stukken?
Daar zijn we momenteel volop mee bezig! Ik kan nog niet zeggen met wie, maar de namen zullen redelijk snel bekend worden. Zij moeten voor een duwtje in de rug zorgen. Influencers en bekendheden zorgen echt wel voor meer exposure. Voor ons zijn voornamelijk internationale celebrities interessant.

I just love the orange Mallow top & Mimosa bottoms 😍🔥💛 #lamichaux www.lamichaux.com

Een bericht gedeeld door LA MICHAUX (@lamichaux) op

Wij zien alvast een aantal Victoria’s Secret Angels zo de overstap maken! Voor de heren die nu iets hebben van: “Waar koop ik dit NU voor mijn vriendin?”, wat zijn de prijzen?
De bovenstukken starten rond de 119 euro en een badpak heb je vanaf 165 euro, maar dan heb je wel kwaliteit in handen. Zonder kant had het een stuk goedkoper geweest, maar daarmee maakt La Michaux echt wel het verschil. Je ziet soms mensen twijfelen of het een bikini of lingerie is en dat spreekt me wel aan.

Bon heren, jullie weten wat gedaan en nu maar hopen dat onze vriendinnen dit stuk niet onder ogen krijgen of we hangen er ook nog aan…ai, te laat!

Sarah, alvast bedankt voor je tijd en we blijven je label volgen! Interesse in de collectie van La Michaux? Bestellen kan je online en uiteraard is er ook een Facebook– en Instagrampagina.

Een bericht gedeeld door LA MICHAUX (@lamichaux) op

You May Also Like

Check deze twee waanzinnige penthouses in NYC

Cast Iron House, de naam verwijst naar de prominente stijl van architectuur uit de industriële ...

Face of Ocean Couture by Whatmatters @ Ipanema…de eerste foto's!

Saina Picavet ging met het kroontje aan de haal! Wie zou er in de voetsporen ...

Hosting door Fraai