Italianen zetten Apple serieuze hak met kledingmerk Steve Jobs

Wat Als?…Je een kleding- en accessoire-merk wil lanceren dat goed zal scoren bij een zoekopdracht in Google? Wel, dan ga je op zoek naar een naam die nog niet gedeponeerd is maar wel miljoenen keren per dag in een zoekmachine getikt wordt…

Zo ook twee Italiaanse broers Barbato die bij wijze van experiment de naam van wijlen Apple-founder Steve Jobs gebruiken als naam voor hun ontwerpen van jeans, tassen en T-shirts. Dat dit een zuur appeltje is voor de mannen van Apple bleek des te meer toen ze ook de rechtszaak wegens plagiaat verloren tegen de vindingrijke broertjes.

Wat het des te pijnlijker maakt is dat ook het logo een dikke vette knipoog is naar Apple. De appel valt hier wel degelijk niet ver van de boom. Het puntje van de ‘j’ is precies hetzelfde als het steeltje op het Apple-logo. Bovendien is er een hapje uit de ‘j’ gebeten. De rechter oordeelde als volgt…“Het is geen plagiaat, aangezien de letter ‘j’ niet eetbaar is en zodoende kan er ook geen hapje uit worden genomen.” Dit geeft Vincento en Giacomo nu vrijspel om met zowel het logo als de naam te doen wat zij willen.

In een interview met Business Insider Italia vertelden de snoodaards nog meer plannen die een doorn in het oog van Apple zullen zijn. Ze gaan zelfs smartphones ontwikkelen met als doel dat hun ‘Steve Jobs’ gaat concurreren met de overleden CEO’s eigen Apple.

Wat wij ervan vinden? Moesten wij in Apple’s schoenen staan, zouden we wel eens met die rotte appels een appeltje schillen en gaven we ze gelijk een peer tegen hunne appel!

Tags:

Dit vind je misschien ook leuk

G-Star by Marc Newson

Dat de Nederlanders van G-star RAW weten wat fashion is, is evident. Als je ...

Stijlvol flaneren & baden

Terwijl het water en zelfs hagelbollen met bakken uit de lucht vallen, over zwemshorts ...

Hosting door Fraai