Studio Mimoire: druk je persoonlijkheid uit!

Waar me Studio Mimoire hebben gespot? Blijkbaar doet Katrien Taccoen – de designer achter het label – mee aan de Gentleman’s Fair, want daar hebben we de publiciteit opgemerkt. De opvallende t-shirts en sweaters trokken gelijk onze aandacht en een kort stukje vonden we dan ook wel op zijn plaats.

12 persoonlijkheidstypes, 12 unieke ontwerpen

Fotografie, kunst en architectuur vormen de inspiratiebronnen voor de collectie van het label. Een label dat zich niet focust op man of vrouw, maar gender neutrale stukken op de markt brengt die een perfecte mix vormen. De 12 persoonlijkheidstypes van Jung komen terug in de ontwerpen, wie zegt dat fashion geen diepgang kan hebben?

Een humoristische knipoog en een vintage feel typeren deze collectie, die ongetwijfeld gaat scoren. Als label kun je tegenwoordig bijna niet anders, maar voor Katrien was het een hele bewuste keuze om ecologisch verantwoord te produceren. Je mag dan ook rekenen op 100% organisch katoen, met de nodige GOTS certificaten.
Met de slogan: ‘You are what you wear’ is de insteek alvast duidelijk. Wil je één van de 12 ontwerpen, reken dan op 90 euro voor een t-shirt en 135 euro voor een sweater. Niet goedkoop, maar kwaliteit heeft zijn prijs natuurlijk. Onze favoriet? Ongetwijfeld de Boy Rebel, hoe kan het ook anders.

Facebook

You May Also Like

BELGIAN BRAND l Black and Gold

Maxim Sion en Nicolas Maes zijn het levende bewijs dat in zee gaan met ...

Nieuwe flagshipstore voor Les Hommes

Het Belgische modelabel Les Hommes opende recent een volledig nieuwe flagshipstore in Antwerpen. De ...

'François his concept store': Kleding en accessoires in stijl

Als we ons bij Whatmatters met één winkel kunnen vereenzelvigen, komt ‘François’ aardig in ...

Hosting door Fraai