Belgian Brand l Ben jij ook een WOLF?

Vermoedde Van Echelpoel al iets toen hij een tijd geleden met “Ziet em duun” een hit scoorde? Met de zin ‘Ik zen ne wolf’ zou hij alvast een uithangbord kunnen zijn voor het gloednieuwe Belgische streetwear merk WOLF CLOTHING BRAND. Met een duidelijke visie, leuke t-shirts en polo’s en een sterke symboliek is zaakvoerder Niels Wouters er rotsvast van overtuigd eerst België en dan de rest van Europa te veroveren. De eerste items zijn alvast gekeurd, gedragen en meer dan goed bevonden door Whatmatters, dus het zou zo maar eens kunnen gebeuren. Diep vanbinnen willen we toch allemaal een sluwe, charismatische wolf zijn nee? Zelfs DiCaprio was er ooit eentje…

Waar komt de naam WOLF vandaan?

Het woord WOLF heeft voor mij altijd een sterke symboliek gehad. Ik herinner mij dat ik op jonge leeftijd een spreekbeurt over wolven gegeven heb. In de trend van: ‘Met welk dier kan je je het beste vergelijken’. Ik weet dat ik toen al gecharmeerd was door de karaktereigenschappen van het dier. De zelfstandigheid zeker, maar toch ook dat groepsgevoel dat essentieel is voor hen. Die gedachtegang is naarmate het ouder worden alleen maar geëvolueerd. En in mijn professionele carrière in de verkoop heeft het WOLF-gevoel meer identiteit gekregen.

Een WOLF is iemand die weet wat hij wil, die ervoor gaat, die resultaten boekt. Dat gevoel wil ik ook via de kledij overbrengen.

Jens, hebben we hier te maken met een wolf in schaapskleren? Soit, irrelevant die vraag. Waar maak je met WOLF het verschil?

Het grote verschil met andere labels is de sfeer rond het merk: Succes, kracht, ervoor gaan, no-nonsense, gewoon doen!Wanneer je WOLF draagt, zijn dit ook de waarden die je moet overbrengen. Geen simpele taak denk ik!

Verder vind ik zelf het ook belangrijk dat het label eruit springt door zijn subtiele afwerkingen: Een label aan de zijkant, standaard een borduursel, meerdere gewoven neklabels, …
Het valt misschien niet op, maar iedereen die in de mode zit weet wat voor een extra kosten dit met zich meebrengt.Met WOLF kies je voor subtiele klasse. Het perfecte merk voor de moderne gentlemen dus.

Kijk, dat past dus perfect bij ons, subtiele jongens als we zijn. Hoe ben je eigenlijk op het idee gekomen? 

WOLF is gek genoeg ontstaan omdat ik zelf veel geld uitgaf aan kledij van bekende merken. Sweaters, t-shirts, … noem maar op. En eigenlijk was ik nooit echt 100% tevreden. De samenstelling van de stoffen zat niet goed, de pasmaat, kleuren die negatief eruit sprongen, prints waarbij Dali zelfs zou fronsen, … Het was altijd een ‘net niet’ gevoel. Daarom ben ik beginnen uitzoeken hoe ik zelf een merk kon opstarten.Productie, distributie, merkbescherming, … Alles ben ik op eigen houtje beginnen uitpluizen.En zo is stap voor stap de bal aan het rollen gegaan. Voordat ik het wist was ik mijn orders aan het plaatsen en nu zitten wij hier een goed half jaar later samen rond de tafel om onze launch te bespreken.Zo zie je maar wat er mogelijk is, wanneer je je achter iets zet.

Dat het niet simpel is hebben we al ondervonden, al speelt bij ons ook nog steeds de idee om terug met Whatmatters shirts op de markt te komen. Waar worden je t-shirts geproduceerd?

De productie van de kledij gebeurt volledig binnen Europa. Dit was de enige manier om zeker te zijn van de kwaliteit. De borduursels en de labels worden zelfs in België geproduceerd en aan de kleding bevestigd. Ik betaal meer, maar kwaliteit primeert voor mij.

De productie van de kledij gebeurt trouwens ook steeds onder de norm van de Fair Wear Foundation en Eco Textiles. Dus zowel het ecologische en zeker het ethische aspect zit bij WOLF goed.
De klant mag dus op beide oren slapen!

Logisch dat de WOLF om het milieu geeft! Wie moet het label dragen volgens jou? 

Zoals jullie zelf al hebben vermeld zijn wij een strak en stijlvol label dat mikt op de moderne gentleman tussen de 25-65 jaar.

WOLF symboliseert karakter, intelligentie, vrijheid, kracht en ondernemerschap. Mannen die WOLF dragen zijn mannen die investeren in zichzelf.

Een glasheldere positionering als je het ons vraagt! Tot waar reiken de ambities? 

Het plan is om de komende 3 jaar ons te nestelen in de Europese markt. WOLF moet tegen die tijd herkenbaar worden en zeker een vaste waarde betrekken in de BENELUX. In tussentijd probeer ik het gevoel van het merk verder uit te bouwen tot op het punt dat we klaar zijn om de internationale sprong te maken.

De gedachtegang waar WOLF op gebaseerd is (succesbeleving, ondernemen, klasse) en de producten zelf (minimalistisch, stijlvol, hoogwaardige afwerking), is ook iets dat hopelijk zal aanspreken bij veel mannen. De ambitie is groot en nu is het ook aan mij om dat waar te maken!

Wij helpen je alvast met onze 4 duimen. Welke stukken telt de collectie momenteel? 

De eerste collectie bestaat uit t-shirts en polo’s waarbij je kan kiezen uit 9 verschillende ontwerpen. Omwille van een vertraging in de productie heb ik helaas de zomermaanden een beetje gemist. Aan de andere kant denk ik dan ook weer, t-shirts en polo’s kan je altijd wel gebruiken!

Begin november komen ook de eerste sweaters uit. Dan kan je kiezen uit 3 ontwerpen. Alsook wat extra accessoires om de winter door te komen. Sjaals, sokken, …

Afhankelijk van de financiële vorderingen kan je in het begin van het nieuwe jaar ook gsm-covers verwachten als enkele exclusieve WOLF-horloges. Tegen dan hebben we ook meer zicht op wat de markt vraagt en waar we de moderne man mee kunnen helpen.

Geen zorgen, WOLF Clothing Brand is hier om te blijven!

Wij maken ons gelukkig zelden zorgen! Bedankt voor je tijd en we wensen je oprecht alle succes met je merk. Wij zijn alvast overtuigd door de eerste stukken! 

Wil je een eigen t-shirt, polo of binnenkort nog enkele andere items? Dan shop je het hier online. Uiteraard kan je ook op de hoogte blijven via Facebook en Instagram!

Tags:

Joy of Matcha
  • Als creatieve copywriter, levensgenieter en papa van 3 rekels, kan ik me uitleven op Whatmatters. Gelukkig maar, anders stond ik niet in voor de gevolgen voor de mensheid.

Sponsored by

Joy of Matcha

Dit vind je misschien ook leuk

2 lollige labels die een glimlach veroorzaken

Ja, ook wij bij Whatmatters hebben een t-shirtlijn, maar dat wil niet zeggen dat ...

Shhhtt, wij leven The Quiet Life

Hoewel we zelf de “swag” hebben van een net gerevalideerde bejaarde, houden we er ...

Word lid van de 'Do nothing club'

Een zwaar leven hebben we: teksten schrijven, opzoekwerk en zelfs vrouwenmagazines lezen. Dit allemaal ...