Belgian Brand l Six Edges, fashion met een kantje aan!

Een tijdje geleden schreven we al eens over Six Edges. Dit Belgische label is ons op het lijf geschreven. Toen we de kans kregen om een gesprekje te houden met Ulrike de Maeseneire, de vrouw achter het label, konden we dit natuurlijk niet laten liggen. Hieronder lees je het alvast zorgvuldig uitgetikte interview, het was de moeite, langs welke kanten of hoeken je het ook bekijkt! 

Hoi Ulrike, kan je ons even vertellen hoe Six Edges is ontstaan?

Six Edges is niet op 1 dag ontstaan. Tijdens mijn vorige job in het buitenland kwam het idee vaak in mijn hoofd, maar ik reageerde er niet onmiddellijk op. Op een bepaald moment ben ik mijn ideeën beginnen neerschrijven, tot ik zag dat ze heel concreet werden. Op een gegeven moment moet je beslissen de volgende stap te zetten en ervoor te gaan. Ik besliste na een tijd mijn job op te geven en Six Edges in België van start te laten gaan.

Waarom heb je gekozen voor mannenmode?

Tijdens mijn studies Fashion Management kreeg ik een enorme interesse in mannenmode. Mannenmode begon veel meer aandacht te krijgen dan voorheen. Ik zag in steden zoals Milaan en Londen dat grote Luxe merken Men-Only shops kregen, alsook Men’s fashion week werd in de spotlight gezet. Dit was een eerste prikkel. Ik koos dan ook mijn 1ste stage in deze richting. Een woolmill in Biella, Italië. Leverancier aan heel wat internationale high end mannenmerken. Na deze stage besloot ik in deze richting verder te gaan en van start te gaan bij het Italiaanse modehuis Brioni. Waarom mannenmode zo speciaal is? Mannen worden zich meer bewust van hoe ze zich kleden, en eens een man tevreden is van een merk, waarbij fitting en kwaliteit een belangrijke rol speelt, zijn ze snel loyaal en hebben ze een bepaald vertrouwen. Dit is anders in vrouwenmode waar we heel snel mixen en matchen met andere merken.

Wij begrijpen je voorkeur Ulrike, geen angst! Hoe probeer je het verschil te maken?

Must-have klassiekers worden lustig geherinterpreteerd tot hedendaagse essentials met oog voor kwalitatieve en leuke stoffen. De collectie bestaat uit casual en frisse looks die comfortabel en on trend zijn. De moderne man beweegt zich meer naar de Young Urban Creative, die opteert voor sportieve, maar toch luxueuze looks voor zijn drukke levensstijl. Six Edges speelt hier op in met een collectie die matcht met elke edge van zijn veelzijdige persoonlijkheid. We situeren ons tussen casual en premium wear. Six Edges draait om pure wardrobe essentials met een authentiek verhaal. High end, maar wel betaalbaar en geschikt voor elke gelegenheid, en dat op elk moment van de dag.

Dat kan tellen qua overtuigingskracht en USP’s! Wat zijn je ambities nog?

Naarmate het merk en dus de klanten groeien willen we een totaal concept zijn. Dit zijn we nu ook maar nog op kleine schaal. We kijken er enorm naar uit de collectie te kunnen uitbreiden. 
Verder dromen we ervan met Six Edges internationaal op de makt te kunnen vertegenwoordigen.

Dromen mag, zeggen wij! Wat we ons afvragen, waar blijf je in godsnaam je inspiratie halen?

Elke nieuwe collectie gaat van start met moodboards. Inspiratie doen we op in het dagelijkse leven, de volgende collectie zit altijd wel ergens in het achterhoofd.Wij starten een collectie altijd van een kleurenpallet, het kleurenpallet is de basis voor onze collectie en het verhaal. Dit seizoen, Fall Winter 17, is dat ‘The Emerald Collection – Generation Green” genoemd naar de frisgroene kleur van een smaragd. Ierland, ook wel eens emerald isle genoemd, vormde met zijn groene platteland een belangrijke bron van inspiratie. Dat vertaalt zich in luxueuze natuurtinten als forest green, blue nights en stone grey en subtiele materialen als velvet en double face fabrics.

Wie is de typische Six Edges man? Wie zou je graag kleden?

Six Edges is een Belgisch mannenmerk voor young urban creatives die opteren voor een casual, maar toch luxueuze look die bij hun drukke levensstijl past. We richten ons absoluut op mannen met een creatieve edge zoals muziek, of fotografie. Op dit moment kleden we dan ook de Sound Guys van de Sound Agency Roundhouse, John Noseda (DJ), Thang (DJ) en Bouba Kalala (Festivalvolhouder Studio Brussel). Meer info over onze ‘Friends van Six Edges’ vind je hier.

Als je modellen of vrienden zoekt, wij kunnen! Wij willen altijd wat extra vriendjes. Om af te sluiten. Wat is het moeilijkste aan het scheppen van een label?

Het eerste obstakel is het vinden van voldoende wholesale klanten (winkels) om van start te kunnen gaan. Deze heb je nodig om je merk op de juiste manier te representeren in de markt maar ook om aan voldoende hoeveelheden te geraken om je kledij bij producties te kunnen laten ontwikkelen. Het is vaak heel moeilijk om klein te starten aangezien stoffen leveranciers en producties enkel met hoge aantallen willen werken. Er gaat heel wat onderzoek aan vooraf voor het vinden van de juiste partners. Het is zeker niet simpel, maar eens je door deze fase gaat haal je er ontzettend veel voldoening uit!

Wij wensen je alvast nog veel succes en we blijven de collectie volgen!

FacebookInstagram

Tags:

Joy of Matcha
  • Als creatieve copywriter, levensgenieter en papa van 3 rekels, kan ik me uitleven op Whatmatters. Gelukkig maar, anders stond ik niet in voor de gevolgen voor de mensheid.

Dit vind je misschien ook leuk

Nike Air Jordan 31

Vroeger wou onderstaande Whatmatters redacteur soms Michael Jordan zijn. Er waren echter enkele problemen: 2 ...

Monar viert zijn 50ste verjaardag met exclusieve collabs!

MONAR, wie kent de gekende modeketen niet? Meer nog, we interviewden al eens een ...