BELGIAN BRAND l Black and Gold

Maxim Sion en Nicolas Maes zijn het levende bewijs dat in zee gaan met een jeugdvriend succesvol kan zijn! Twee jaar geleden lanceerden ze armbanden voor zowel mannen als vrouwen met hun merk Black and Gold. Momenteel worden ze verkocht in maar liefst 180 verdeelpunten in Europa. Samen met hun team verzorgen ze de steeds toenemende vraag. Black and Gold is dan wel net gelanceerd, maar kent nu al geen landing meer.

THE STORY

De oprichters van het label Black and Gold waren pas 6 jaar toen ze elkaar leerden kennen. Later deelden ze, tijdens hun studies, een kot in Antwerpen. Om hun studies in het hoger onderwijs af te sluiten trokken Maxim en Nicolas op doorreis in Mexico. Dit was de start van hun eigen accessoire- en kledingmerk. Tijdens hun trip in Mexico waren ze geïnspireerd door de traditionele dodenherdenking Día De Los Meurtos, waarbij de doden herdacht en vereerd worden door hun naasten. Latijns-Amerika en deze traditie zijn hun inspiratiebron. Ze besloten, bij terugkomst, om de Latijns-Amerikaanse sfeer naar België te halen. Dat deden ze door feestjes te organiseren rond dit thema, waar ook de armbanden verkocht werden. Deze werden zo populair, zelfs populairder dan de feestjes zelf, waardoor ze besloten om er een eigen modelabel van te maken. Maar goed ook want in één jaar tijd kenden ze een groot succes, met maar liefst 80 winkels die het merk Black and Gold verkochten.

THE STYLE

Black and Gold, kreeg zijn naam door de goudkleurige Cempasùchil bloem,een typische Mexicaanse bloem die symbool om de doden te vereren. Dat zwart de kleur is voor rouw en de dood, is gekend in onze Westerse samenleving. In Mexico kent de kleur goud dezelfde kleurensymboliek als zwart bij ons. Samen met hun gekende symbool, de schedel, proberen Maxim en Nicolas de Europese en de Latijns-Amerikaanse betekenissen te combineren in zowel de kledij en accessoires, als hun merknaam.

NEW JOURNEY

Vanwege het gekende succes van Black and Gold en de vraag naar meer, besloten de vrienden hun assortiment uit te breiden. Vanuit hun start, armbanden met schedels, gingen ze zich verdiepen in een kledinglijn voor mannen. Ze bestudeerden de Mexicaanse vibe en trachtten deze in hun lijn te leggen. Deze winter is het dan zo ver: de eerste wintercollectie van Black and Gold zal op de markt verschijnen. Natuurlijk staat hierin de schedel nog steeds centraal, net zoals het hele concept van Día De Los Meurtos en Latijns-Amerika.  “We doen veel samenwerkingen de voorbije zomer met populaire organisaties zoals Ipanema in Hasselt, Bao beach in Sint-Niklaas … Al deze feesten liggen in één lijn met ons thema en met het doel dat wij voor ogen hebben met Black and Gold: Het leven vieren”, aldus Nicolas en Maxim.

Meer weten over dit Belgische label? Neem dan zeker een kijkje op de website. Heel wat spulletjes van deze fijne knapen zijn ook verkrijgbaar bij de vrienden van Luxury For Men.

FACTSHEET
BLACK AND GOLD 
Website
Facebook
Instagram


Je eigen Belgische merk in de kijker zitten of heb je een favoriet Belgisch label waar je graag wat meer over wil weten of in the picture wil zetten? Stuur ons gerust je suggesties door op info@whatmatters.be. Wie weet doen we er wel wat mee! 

Tags:

Joy of Matcha
  • Als creatieve copywriter, levensgenieter en papa van 3 rekels, kan ik me uitleven op Whatmatters. Gelukkig maar, anders stond ik niet in voor de gevolgen voor de mensheid.

Sponsored by

Joy of Matcha

Dit vind je misschien ook leuk

Modeliefhebbers opgelet: Only for Men opent webshop in Vlaanderen!

De meest spraakmakende mannenmodeketen van Nederland, opent de webshop voor de modebewuste mannen van ...

De trends voor het voorjaar en de zomer

Omdat we weten dat de meeste mannen niet echt bezig zijn met het volgen ...

De voorjaarsjassen van Whatmatters

Onze Belgische zomers hebben één groot voordeel, je kan je mooie voorjaarsjas blijven dragen. ...