La Michaux: swimwear voor de jetset!

Nee, uiteraard hebben we niets tegen succesvolle mannelijke ondernemers, maar voor de vrouwelijke variant hebben we nog veel meer bewondering. Als de vrouwelijke ondernemer in kwestie ook nog eens een streling voor het oog is en op de markt komt met een eigen swimwear label, dan flapperen onze oren en ogen al helemaal. Met haar collectie La Michaux verovert deze Sarah Michaux stilaan de hele aardbol en we stellen haar ondernemende persoonlijkheid en label dan ook graag aan je voor.

Hoi Sarah, vanwaar je avontuur in de fashion en dan in het bijzonder swimwear?

Wel, het label is net gelanceerd en mijn inspiratie deed ik op tijdens mijn rondreis in Australië. Ik heb een tijdje door Australië getrokken en het viel me op dat iedereen daar de godganse dag in zwemkledij rondliep. Het lijkt er wel een soort van levenscultuur. Zelf had ik enkel vrij klassieke bikini’s bij en dat inspireerde me tot een eigen label. Je draagt daar heel de dag een bikini, dan mag het toch wat meer fashionable zijn dan doorsnee, nee?

Tgoh, wij dragen eerder een short, maar dan nog beperkt. In België vriest er anders toch maar het één en ander af. Soit, daar gaat het nu niet over: waar verkoop je je stuks momenteel?

Momenteel kan je ze nog exclusief online bestellen, maar waarschijnlijk komen er binnenkort ook wel fysieke winkelpunten bij. Ik had niet verwacht dat er vraag van winkels ging zijn, maar zelfs vanuit het buitenland krijg ik nu de vraag!

campagne 13 La michauxLogo1

Onmiddellijk wereldwijd, netjes! En hoe komen die snoodaards bij jou terecht?

In Australië had ik door mijn rondreis natuurlijk al de nodige contacten. Ook onze fotoshoot is daar doorgegaan en voor de rest zet ik optimaal mijn netwerk in. Een andere verklaring heb ik niet echt.

Kijk Jens, daar ontbreekt het ons aan: een netwerk! Terug naar La Michaux, Sarah, wat typeert jouw collectie?

Kant en een unieke pasvorm staan centraal. Dat vind je al bij al vrij weinig in België. Het gaat om heel vrouwelijke pasvormen met een super gedetailleerde afwerking. De stuks worden deels met de hand in Groot-Brittannië gefabriceerd.

Vrouwelijk pasvormen en kant, daar kunnen we niet op tegen zijn! We kunnen ons voorstellen, dat je markt voornamelijk in het buitenland ligt?

Ja, dat klopt, in België is het betrekkelijk weinig bikiniweer.

homepage_hero_image_3

Sarah, hoe ben je eigenlijk in het ondernemen gerold?

Ik heb al wel langer een eigen zaak. Hiervoor was ik aan de slag in de eventsector, maar op een gegeven moment heb ik beslist mijn aandelen te verkopen en een sabbatjaar te nemen om rond te reizen. Het ondernemerschap zit me echter duidelijk in het bloed en al snel was ik op de collectie van La Michaux aan het broeden.

Van events kennen we ook wel wat… Wat spreekt je aan in fashion?

De dag van vandaag zijn heel wat mensen toch wel actief met fashion bezig. Social media spelen daar zeker een rol in. Ik neem een berekend risico, maar het is vooral iets wat ik heel graag wil doen. Ondernemen gaat gepaard met veel vallen en opstaan, maar ik zou niet anders meer willen. Iedereen denkt dat ondernemen eenvoudig is, maar ze vergissen zich. Ondernemen is een continue uitdaging!

En hoe ver wil je met je label geraken?

Ik zou echt wel internationaal willen doorbreken en bekendheid vergaren met mijn merk. Dat internationale zit ook in de genen van het merk. Het label is in Australië ontstaan, wordt ontworpen in België, gefabriceerd in Groot-Brittannië en de stoffen en het kant komen van Italië.

Heb je ook nog specifieke doelen met het label?
Natuurlijk wil ik omzetdoelstellingen behalen, maar ook in exclusieve winkels liggen lijkt me nu wel wat. Ik probeer die exclusiviteit echt wel te behouden, noem het gerust een merk voor de jetset.

Zijn er momenteel al wat beroemdheden te spotten in jouw stukken?

Daar zijn we momenteel volop mee bezig! Ik kan nog niet zeggen met wie, maar de namen zullen redelijk snel bekend worden. Zij moeten voor een duwtje in de rug zorgen. Influencers en bekendheden zorgen echt wel voor meer exposure. Voor ons zijn voornamelijk internationale celebrities interessant.

campagne 6 La michauxLogo2

Toemme, dan kunnen we helemaal niets betekenen. Voor de heren die nu iets hebben van: Waar koop ik dit NU voor mijn vriendin, wat zijn de prijzen?

De bovenstukken starten rond de 119 euro en een badpak heb je vanaf 165 euro, maar dan heb je wel kwaliteit in handen. Zonder kant had het een stuk goedkoper geweest, maar daarmee maakt La Michaux echt wel het verschil. Je ziet soms mensen twijfelen of het een bikini of lingerie is en dat spreekt me wel aan.

Bon heren, jullie weten wat gedaan en nu maar hopen dat onze vriendinnen dit stuk niet onder ogen krijgen of we hangen er ook nog aan.

Sarah, alvast bedankt voor je tijd en we blijven je label volgen!

Interesse in de collectie van La Michaux? Bestellen kan je online en uiteraard is er ook een Facebook– en Instagrampagina.

 

 

Tags:

Joy of Matcha
  • Als creatieve copywriter, levensgenieter en papa van 3 rekels, kan ik me uitleven op Whatmatters. Gelukkig maar, anders stond ik niet in voor de gevolgen voor de mensheid.

Dit vind je misschien ook leuk

3 keer los in de broek!

Je zal je broek maar moeten afstropen en daar in een boxershort van bij ...

Weg met die gele plekken op je witte shirt!

Verschrikkelijk irritant. Aangezien wij ons wel eens in het zweet werken, er meestal wel ...

Vul dat gat in je collectie

  Terwijl het ene redactielid bij voorkeur blootvoets over hete kolen loopt, heeft het ...