C.P. Company: innoverend en met Italiaanse pit

Ik geeft het toe, ik ben een lezer. Een merk dat zijn geschiedenis omschrijft als een roman, heeft bij mij dan ook al een streepje voor. Tijd om C.P. Company er dus even uit te lichten. Ik citeer: “Massimo Osti, een jonge grafisch ontwerper uit Bologna, veranderde in 1975 de naam van zijn label Chester Perry, bekend om zijn gezeefdrukte T-shirts, in C.P. Company. Wist hij veel dat zijn beslissing hem later de titel ‘godfather of urban sportswear’ zou opleveren. Anno 2017, is C.P. Company uitgegroeid tot een internationaal high-end label dat ook ver buiten Italië graag gedragen wordt.” Ok, zooooo spannend is de roman blijkbaar ook niet, maar de spulletjes zijn wel mooi en uiteindelijk is dat het belangrijkste!

Focus op materiaal

Ondertussen staat de zoon aan het roer en runt hij een label dat bijzonder veel belang hecht aan de materialen die ze gebruiken. Met een archief volgestouwd met meer dan 35.000 stuks aan mannenmode en een testlab waar wordt geëxperimenteerd met stoffen en verftechniek zijn ze bij C.P. Company in elk geval voorlopers.

Typerend voor C.P. Company? Militaire invloeden, een traditionele trenchcoat, maar ook de ‘goggle jacket’, die in 1988 toen C.P. Company sponsor was van de beroemde autorace Mille Miglia al doorbrak en sindsdien elk jaar een update krijgt.
Verwacht niets extravagants of extreems van deze Italiaanse fabrikant, daar zijn andere labels voor. Maar ben je op zoek naar kleding met pit en een label dat durft te innoveren, dan zit je aan het juiste adres. Zowel draagbaar naar het werk als in je vrije tijd, kwestie van niet voor kleerkast dilemma’s te komen te staan, we zijn geen vrouwen…
Meer lezen? Op de site, Facebook en Instagram vind je woord en beeld.

You May Also Like

Antwerpse Avenue ontwerpt adidas sneakers!

Dat adidas een wereldwijde gigant is daar moeten we natuurlijk geen tekeningetje bij maken. ...

Bench & Rudimental slaan handen in mekaar

De jongens van Rudimental kennen jullie ongetwijfeld wel van de oorwurm en hit ‘Feel The ...

Floris Van Bommel gaat voor Geel, Blauw of Groen!

Ok, je gaat naar een formele gelegenheid maar je wil toch een beetje opvallen ...

Hosting door Fraai