Spring eens uit de band!

Dat de Nederlanders altijd iets gewaagder uit de hoek durven te komen dan de meer bezadigde Belg, daar hoeven we waarschijnlijk niet over te twisten. Niet toevallig komt het label NEWD dan ook van bij onze noorderburen.
Schermafbeelding-2016-06-13-om-14.39.23Een label opgestart door Stevie Vos & Mareille Schouten, met als doel conversaties op gang te brengen. Het is eens wat anders! Zeker als je weet dat de inspiratie in India werd opgedaan en het inderdaad om wel heel in het oog springende items gaat.
Het doel van de ton-sur-ton pakken van NEWD? Besproken worden! Opvallen ga je doen met de prints, dat staat vast. En terwijl dat nu met kleding is kan het in de toekomst om heel andere producten gaan. Mensen vanachter hun smartphones krijgen en laten praten met mekaar, voorwaar een nobele doelstelling.
Schermafbeelding-2016-06-13-om-14.38.47-750x500NEWD’s eerste Tall King collectie bestaat uit drie ontwerpen van ton-sur-ton pakken, bestaand uit een knoopjesshirt op pantalonshort. Voor de collectie heeft NEWD samengewerkt met twee kunstenaars: Steven van Lummel en Tim Mastik. Zij hebben ieder een print ontworpen met een duidelijke link naar communicatie. Ieder pak heeft een limited edition oplage. De drie pakken zijn met elkaar te combineren waardoor er uiteindelijk negen outfits gestyled kunnen worden.
De kostprijs? Voor 129 roebeltjes heb je een volledig pak. 1 stuk kost komt op 69 euro. Bestellen kan via www.newdstudios.com.
FacebookInstagram

You May Also Like

Whatmatters op bezoek bij modehuis 'Maison Tylaine'

Lang moesten we er niet over nadenken bij Whatmatters. Een uitnodiging voor een modeshow ...

NikeLab meets Olivier Rousteing

Eerlijk van Nike hadden we al gehoord, maar Olivier Rousteing was de Whatmatters redactie ...

Stijlicoon: Xabi Alonso

Doet de naam Xabi Alonso geen belletje rinkelen? Ben jij wel een man? Dit ...

Hosting door Fraai