De puurheid van O'rèn

Allez les Belges
O’rèn, je kan er niet meer naast kijken. Menig ravissante deerne huppelt al geruime tijd in t-shirts en sweaters van de dit label en de social media puilen er van uit. O’rèn is in, laat dat duidelijk zijn. Zeker nu onze Duivels eindelijk de juiste versnelling te pakken hebben, de pleinen volstromen en we ons massaal hullen in de O’rèn shirts met ‘Allez Les Belges’ op. Maar ook de exemplaren met ‘Belgique Belchique’ & ‘Petit Belge’ heb je ongetwijfeld al zien passeren. Maar wie zit nu eigenlijk achter dat merk?
Bij Whatmatters graven we natuurlijk altijd wat dieper. Dus na het stalken van het PR-bureau LISTENUP kregen we eindelijk toegang tot de ontwerpers Michael Wauman en Nathan Murillo, de kroonprinsen van de Belgische streetwear. En die kans moet je ons natuurlijk geen twee keer geven.
Portretbeeld O'Rèn credit Dirk Alexander Photography
Goedemorgen heren, nu we jullie eindelijk gestrikt hebben, kunnen jullie ons misschien even meevoeren naar de roost van jullie succes?
We hebben elkaar leren kennen gedurende onze studie(s) op de modeacademie. Daarnaast kwamen we elkaar regelmatig tegen op sets en stylingopdrachten, waardoor de band en visie steeds sterker en duidelijker werd. De uiteindelijke drang om een eigen merk op te starten was een idee waar we al langer mee speelden, los van het styling-gegeven. We hebben uiteraard enorm veel ervaring opgedaan in styling-branche en televisiewereld, maar ontbraken na enkele jaren de ‘challenge’ om iets meer ‘out of the box’ te denken. Je kan je visie tonen vanuit een styling perspectief maar dat wat wij net wensten te doen was een visie tonen vanuit ons eigen idee en eigen buikgevoel. Vanaf dan is O’Rèn ontstaan.


Aha, jullie gaan dus ‘waaaaay back’. Waar halen jullie de inspiratie voor jullie lijn en slogans vandaan?
Magazines, films, muziek, kunst, er zijn heel wat zaken die ons inspireren. Maar vooral ‘the girls from the streets’. We pikken eigenlijk gewoon op hoe meisjes en jonge vrouwen, anno 2016 hun leven leiden en zich profileren door het gebruik van beeldtaal en fashion. Streetstyle werkt enorm inspirerend en tegelijk intrigerend, daar je te maken krijgt met een mix van individuen en hun persoonlijke stijl. Ook slogans worden op dezelfde, nonchalante wijze bedacht: Het kan gaan van een quote in een magazine, een politieke uitspraak, een reclamebord, .. We halen inspiratie uit alles wat actueel is en vervormen dit tot onze eigen designs, op basis van wat ons aanspreekt of triggered.
Drommels, drommels, drommels dat lijkt ons iets wat wij ook nog wel kunnen flikken. Wij doen niet anders dan naar jonge meisjes en … soit! Vanwaar de naam O’rèn?
O’Rèn in het Japans betekent niets minder dan ‘puur’; afgeleid van het woord ‘Ren’, wat ‘Lotus’ betekent. De naam verwijst naar de zuiverheid van het label, omdat alle esthetiek en vakmanschap, alsook productie in België zijn gebaseerd. Het accent op de ‘e’ verwijst naar het speelde karakter van de collecties.
Klinkt in elk geval een heel stuk beter dan Anjèr om maar iets te zeggen. Tot op heden konden we buiten voor en shirt voor het EK als man niet bij jullie label terecht. Blijft dat zo?
13437232_1099059763465507_1997950654_nDeze exclusieve, EK-collectie moest een zo ruim mogelijk publiek aanspreken en dat hebben we vervolgens ook gedaan : Met een strakke ‘look en feel’ te geven aan de t-shirts en de sweater in deze collectie. We hebben in het verleden altijd unisex modellen voorzien in een boyfriend fit voor de Boys, dus ook in deze EK collectie mocht een exclusief stuk voor mannen niet ontbreken.
Omwille van de grote vraag van het mannelijk publiek, zijn we momenteel volop bezig met het uitwerken van een volwaardige mannenlijn, exacte release-data’s hebben we echter niet 🙂
Dansen, dansen, feest, feest, wij gaan alvast voor de winkel liggen. Of bij nader inzien, we bestellen wel online. Gaan jullie overigens ook nog samenwerkingen aan met andere merken?
Jazeker, we zijn naast onze eigen collecties en projecten ook bezig met een aantal leuke samenwerkingen. Helaas kunnen we hier niet veel over vrijgeven tot het moment nadert.
Niks mogen we weten seg! Bon, heel wat lokale ‘babes’ zien we dagdagelijks opduiken met jullie label rond het ravissante lichaam. Zijn er bv’s die jullie graag zouden strikken?
We zijn helemaal niet ‘Starstruck’ en zien het liefst van al ‘any type of girl’ in onze designs,
Als we luidop mogen dromen, bij voorkeur coolkids : Georgia may jagger, Zoë kravitz, Hailey Baldwin, Chloe grace Moretz, .. Meiden met attitude, een eigen stijl en een flinke dosis ‘guts’ 🙂
13221425_1790370421194827_6163797015845464624_o
Moment! Die googlen we even! Is jullie label ook al aanwezig in het buitenland?
Uiteraard blijft een expansie naar het buitenland een absolute droom. Buurlanden Nederland en Frankrijk zijn reeds vragende partij, maar ook Duitsland en Italië liet merken dat er een markt is voor ons product. Ook heeft onze samenwerking met Laura Tesoro (stageoutfits & red carpet ) met de Belgische inzending voor Eurovisie 2016, op enorm veel visibiliteit en interesse vanuit het buitenland kunnen rekenen. Naarmate de vraag en expansie groeit, groeit de productie automatisch mee. Het tempo in grote(re) steden/landen is veel sneller, dus is het allemaal kwestie van de juiste timing, goede communicatie, duidelijke afspraken en een strakke productieplanning.
En in eigen land nog plannen?
Ons uiteindelijk doel zou zijn om een eigen flagship store te openen in eigen land ( iets wat stilletjes aan begint te naderen ) en uiteraard op langer termijn internationale uitbreiding.
Jullie werken hard, werken zich de pleuris, gaan jullie ook nog geregeld een stapje zetten?
Daar we zelden thuis zijn en nooit echt de tijd hebben om zelf te koken, kunnen we een hele lijst topadressen aanraden in Antwerpen. Onze top 3 is Zonder twijfel : Civilta del Bere, Ferrier 30 en Divin by Sepi, allemaal gelegen op het gezellige Zuid. Veel tijd om te gaan stappen hebben we echter niet, als dit dan het geval is kan je ons zeker spotten in Magic Antwerpen. Ook zijn we grote fan van de summerfestivals, such as WCD, BKS Festival, and many more!
13062917_1779674098931126_3765574165849909751_o
Kijk eens aan, dan zwaai je de volgende keer maar als je ons daar ziet. Wij zullen er ene trakteren op jullie succes. Alvast bedankt om ons spervuur aan vragen te beantwoorden en nog veel succes heren. We blijven het volgen.
De collectie van O’Rèn vind je natuurlijk op hun site. En de ook de Facebook en Instagram zijn het volgen waard!
 

You May Also Like

Zolang er HOPE is

Bij Whatmatters hebben we een groot hart, en dan bedoelen we dat niet alleen ...

Met naakte vrouwen…zo verkoop je een villa van 100 miljoen dollar!

Vergeet Hebbes, Immoweb en andere vastgoedsites…om een huis van 100 miljoen dollar in de ...

Are you a BALR.?

Voetballers die in zaken gaan, zo kennen we er wel een paar. De meeste ...

Hosting door Fraai