• STIJL
  • %s
  • BELGIAN BRAND: STEFF draagt duidelijk de broek thuis!

BELGIAN BRAND: STEFF draagt duidelijk de broek thuis!

Belgische broekenmerken? Tgoh, ondanks het feit dat we toch al even met fashion & lifestyle bezig zijn, kunnen we er op de Whatmatters redactie geen 3 opnoemen. Een label dat wel onmiddellijk opborrelde was STEFF. Deze fabrikant is er in een mum van tijd in geslaagd een eigen imago neer te zetten en geregeld de pers te halen. Wij vonden dit Belgisch bedrijf dan ook perfect geschikt om onze nieuwe reeks BELGIAN BRANDS af te trappen. Wij trokken naar de tijdelijke showroom van het label op het Antwerpse Zuid en lieten ons uitvoerig inlichten over het label. Er zijn ergere manieren om je dagen door te brengen…

Een flinke geschiedenis

Hoewel er amper Belgische broekenmerken zijn, gaat de geschiedenis van STEFF al een heel eind terug. Het bedrijf, gevestigd in de Vlaamse Ardennen is een echt familiebedrijf dat sinds 1946 bestaat en sindsdien enkel maar herenbroeken produceert. Waar dit tot voor een paar jaar voornamelijk klassieke modellen waren onder de merknaam Per Steff, werd er recent gekozen om modernere modellen onder het label STEFF op de markt te brengen. Tussen de 100 en 120 euro waren er immers nog amper broeken te vinden die een perfecte pasvorm en kwaliteit garandeerden, en daar lag volgens de eigenaars een gat in de markt.

Respect voor de roots

Waar de naam STEFF vandaan komt is het eerste wat we willen weten van Christophe Demets, Sales bij STEFF. “Wel, het merk Per Steff was er al en toen we besloten meer casual broeken op de markt te brengen, was de naam STEFF vrij snel gevonden. Het klinkt krachtig en dat past ons perfect. We willen geen mainstream merk zijn. Wij zijn een bedrijf en label met een verhaal en willen dat dan ook brengen in geselecteerde verkooppunten, waar retailers tijd willen investeren om ons te leren kennen en dit ook overbrengen aan hun klanten.”

Authentiek en ecologisch

Authenticiteit en ecologie spelen een belangrijk rol bij het merk. “De consument wil tegenwoordig weten vanwaar zijn kledij komt. Wij produceren in Portugal en alle materialen komen van Europese leveranciers, wij vinden dat belangrijk”, geeft Christophe aan. “We zijn er nog niet helemaal, maar in onze volgende lijn kan je alvast een ‘Planet Friendly Fabric’ label vinden en daar zijn we best trots op.”

“Wij werken al jaren met vaste partners samen en kennen de mensen achter de bedrijven dan ook echt. Zij vormen een garantie op kwaliteit en een pasvorm die elk jaar hetzelfde blijft. Ontzettend belangrijk bij mannen, want de details mogen dan wel elk jaar wisselen, ze willen wel dezelfde fitting.”

Elk jaar nieuwe voeringen

Het grote onderscheidende vermogen van STEFF? “Dat zullen dan zeker onze binnenvoeringen zijn. In de huidige collectie werken we met een aantal tekeningen van Urbanus en voor volgend jaar grijpen we naar onze samenwerking met Portugal. Zo proberen we elk jaar verrassend uit de hoek te komen. Wij streven naar een leuke broek, met unieke details, die betaalbaar is. De thema’s die we brengen hangen ook altijd samen met de familie, zo blijven we authentiek. We hebben nog ideeën zat voor de toekomst.”

Jongeren weten STEFF te smaken

Ondertussen weten jongeren STEFF zeker en vast te pruimen. “Onze typische klant is momenteel inderdaad eerder een jonge twintiger die juist aan zijn carrière begint. Nochtans onze modellen passen voor iedereen. Onze doelgroep is breed. We hebben 6 verschillende modellen, met een eenvoudige nummering. Daarin vind je ook een short en een model met een wat lagere taille, zodat mannen met een buikje, een comfortabele broek kunnen aantrekken”, geeft Christophe mee.

Uitbreiden naar gans Europa

Momenteel wordt het label enkel in België verkocht, maar de ambitie is er om op termijn op Europees niveau actief te worden. “Eerst België veroveren en dan de rest van Europa”, glimlacht Christophe. “De retail is voor ons heel belangrijk. We rekenen dan ook op de winkels om de klanten te bedienen. Met het neerzetten van ons merk, willen de vraag naar onze broeken bij de winkelier stimuleren. Wij zien het als een partnership.”

STEFF houdt het ook heel bewust bij broeken en heeft geen plannen om andere items te gaan fabriceren. “We zijn al jaren een specialist in broeken en we zijn in volle groei. Broeken zijn heel specifiek en daarin onderscheiden we ons. Alle marketing, sales, design en productontwikkeling vindt plaats in België. Wij vinden dat belangrijk.”

Kwaliteit aan een betaalbare prijs

Waarom je voor een STEFF broek zou kiezen? “De prints die elk seizoen wijzigen zijn zeker een belangrijk element. De social media en influencers helpen ons dat over te brengen. Maar natuurlijk garanderen we ook een uitstekende pasvorm, comfort en kwaliteit. Wij zien STEFF als een merk dat vriendschap en authenticiteit uitstraalt en spelen dat dan ook uit.”

Dat STEFF stevig aan de weg timmert is ons bij Whatmatters nu nog duidelijker geworden. Wij weten alvast naar welke broek te vragen, de volgende keer als we gaan shoppen. Bedankt Christophe Demets om tijd voor ons te maken!

FACTSHEET
STEFF
Website
Facebook
Instagram


Je eigen Belgische merk in de kijker zitten of heb je een favoriet Belgisch label waar je graag wat meer over wil weten of in the picture wil zetten? Stuur ons gerust je suggesties door op info@whatmatters.be. Wie weet doen we er wel wat mee! 

Tags:

  • Als creatieve copywriter, levensgenieter en papa van 3 rekels, kan ik me uitleven op Whatmatters. Gelukkig maar, anders stond ik niet in voor de gevolgen voor de mensheid.

Sponser

Dit vind je misschien ook leuk

Beseason, omdat het 180 dagen per jaar regent in België!

Ok, de zonnestralen mogen nu dan wel door de wolken priemen, in België weet ...

Zwemshorts voor de betere beach bar!

We mogen dan geregeld over badpakken en bikini’s schrijven, voor een man is een ...

Nyotaimori, wij zijn fan!

Onlangs gaf ons favoriete model Marisa Papen er nog een sterk staaltje van weg: ...