Piepjong, maar boordevol zakelijk vernuft: Nicolas De Smet!

Nu zijn er tegenwoordig wel meer jonge ondernemers met al die start-ups die uit de grond schieten, maar Nicolas De Smet is toch van een ander kaliber. Op zijn 21ste heeft hij al met succes een zaak verkocht, groeide hij uit tot een influencer op zowel zakelijk als lifestyle gebied en bouwt hij al naarstig aan een volgende onderneming. Daarnaast vindt hij ook nog de tijd om tips te geven aan andere ondernemers: Chapeau! Met een bijnaam als The Wolf of Wallstreet was onze aandacht natuurlijk getrokken en uiteraard stonden we wel open om wat lessen te leren van deze jonge, succesvolle rekel met een uitgesproken mening. Wij dus naar de Nemrod in Knokke, er zijn slechter plaatsen om een interview af te nemen in de zomer!

Hoi Nicolas, stel je je even voor?

Ik ben Nicolas De Smet, 21 jaar oud en woonachtig te Knokke. Sinds 3 jaar ben ik zelfstandig actief en nam ik de keuze om het studeren achter me te laten. Ik hou ervan om buiten de lijntjes te kleuren en m’n eigen pad uit te stippelen én vooral te doen wat ik graag doe.

Een attitude waar we ons best in kunnen vinden! Heel wat ondernemers hebben het op eigen kracht gemaakt! En wat doe je dan juist op zakelijk gebied?

Ik ben actief in de marketingsector sinds een jaar. Hiervoor was ik al sinds mijn 16de bezig met events en vanaf mijn 18de nam ik de stap om zelfstandig te worden met mijn eigen personeelsbedrijf. In de marketingsector werk ik via verschillende methoden. We begeleiden klanten in het brengen van hun boodschap via sociale media en e-mailings, maar daarnaast werken we ook influencer campagnes uit voor bedrijven in het luxesegment.

Klinkt fijn, misschien kunnen we daar nog weleens samenwerken… Soit, hoe zou je jezelf omschrijven?

Ik ben een doorzetter en ik ga ervoor om de deal rond te krijgen. Dat is ook exact wat ik al deed in al mijn voorgaande activiteiten. Dat is ook de reden waarom mijn sterke netwerk vandaag bij dit verhaal ook weer de keuze maakt om met ons in zee te gaan. We vertellen niet alleen een verhaal, we maken het ook waar en meestal beter dan de klanten verwachten. Dat geeft me telkens voldoening. Gelukkige klanten zorgen voor meer klanten en laat dat net het succes zijn van de onderneming.

Amen. Nu in vergelijking met ons oude rakkers ondertussen ben je nog piepjong, maar hoe verklaar je je succes op jonge leeftijd?

Ik merk tegenwoordig dat heel wat jongeren wel sterke ideeën hebben en deze graag willen uitwerken. Ze kunnen het ongelofelijk goed uitleggen, maar slechts weinigen ondernemen actie. Het is belangrijk om actie te ondernemen. We leven in een diensten economie waarbij het nog nooit zo gemakkelijk was om vanuit je garage of slaapkamer aan de slag te gaan. Vaak heb je enkel een computer nodig en kan je al beginnen met je idee/start-up. Durf te ondernemen! Dat is het allerbelangrijkste.

NICOLAS-JUNI-17

De drive spat eraf dat is duidelijk. Hoe zie je je zakelijk bestaan en je onderneming evolueren?

Ik barst van de ideeën en ik ben enorm creatief bezig. De bedoeling is om volgend jaar enkele personen aan te nemen om te kunnen groeien. Ik wil me graag omringen met sterke persoonlijkheden waar ik vooruit mee kan gaan en die hetzelfde denken als mij. Daarnaast droom ik er al een tijdje van om iets in de modesector uit te werken, maar dat is tot op heden alleen nog maar een vaag idee!

Dat barsten van ideeën dat kennen, alleen ontbreekt vaak de tijd. Soit, het draait hier om jou. Je bent ook actief als influencer hebben we gemerkt?

Ik had heel wat vrienden en bekenden die naar me toe kwamen met vragen over zelfstandig worden. Velen vroegen naar tips, inspiratie, etc. Anastasya Chernook, mijn businesspartner in bepaalde projecten, spoorde me eigenlijk aan hier iets mee te doen. Naast mijn business tips, integreer ik ook een stuk lifestyle in mijn posts. Ik ben geïnteresseerd in fashion en ik reis ook zeer graag.

NICOLAS-JUNI-20

Ahaaaa, Anastasya Chernook, ons zeer gewaardeerd jurylid van onze Miss Ocean Couture verkiezing. Zorg maar dat je volgend jaar aanwezig bent dan! Hoe zou je je eigen stijl omschrijven?

In m’n dagelijkse leven ben ik onder de mensen nogal gekend als degene die altijd een wit hemd draagt. Ik heb er ondertussen meer dan 30 in de kast hangen, ieder hemd is wel uniek op zijn manier. Ik combineer een leuke jeans met een toffe blazer en een klassieke schoen. Soms mag het ook eens een sneaker zijn, soms is het helemaal in pak, maar het is altijd wel een zakelijke stijl. Ik voel me gewoon heel comfortabel in een wit hemd, het is voor mij wat voor anderen een t-shirt is.

Lijkt ons perfect Nicolas, zolang je de combinatie met een witte broek maar mijdt! Waarom moeten onze lezers je trouwens volgen? Verkoop jezelf eens!

Ik inspireer gedreven jonge mensen, maar eveneens gevestigde ondernemers die op zoek zijn naar wat tips. Daarnaast toon ik graag wat meer van m’n kledingstijl en toon ik mijn favoriete hotspots en reizen. Mijn doel? De dagelijkse portie motivatie zijn voor de ondernemende en gedreven mensen. Ik sta ook altijd open om vragen te beantwoorden en mensen te helpen.

We knopen het in onze oren. Soms is wat externe inspiratie welkom! Heb je ook een favoriete spreuk die je ons kan meegeven?

 

Actions speak louder than words!

 

Helder! Geef je ons ook nog even je favoriete hotspots ter inspiratie mee?

Op dit moment is mijn kantoor gevestigd in mijn appartement. Ik ben dus meestal in Knokke aan het werk. Mijn favoriete plekje om even een lekkere cappuccino te drinken en even mijn hoofd leeg te maken is de Nemrod in Knokke. Het zonnige terras biedt een uitzicht op de passage van Knokke. Daarnaast ben ik ook vaak te vinden in I Love Coffee in Brugge of in Matterhorn in Antwerpen als ik daar een afspraak heb. Dit zijn zowat mijn vaste plekjes per stad, anders ga ik vaak naar nieuwe dingen, gezien ik graag dingen ontdek en uitprobeer!

In de Matterhorn moeten we dan zeker samen eens een kroket of een oestertje eten. Heel fijne gin trouwens. Soit, op welke verwezenlijking ben je het meeste trots?

Vorig jaar, op 20-jarige leeftijd heb ik met succes het klantenbestand van de vorige activiteit, InstaJobs, verkocht. Ik had op twee jaar tijd maar liefst 300 studenten die vaak werkten bij meer dan 75 klanten. InstaJobs was een volwaardig bedrijf met een eigen kantoor, een vaste medewerkster. Iets waar ik als 20-jarige jongeman toch wel fier op ben!

Terecht, volgens mij heb ik je toen ook al eens gesproken! Wat ons opviel je bijnaam! The Wolf of Wallstreet blijkt één van je domeinnamen te zijn..

Het is ooit spontaan in me opgekomen om de domeinnaam te kopen, ik vond het wel iets hebben. Ik ben een enorme fan van de film. De naam wordt echter niet altijd positief opgenomen, maar er zijn enkele grote lijnen waarin ik me toch voel overeenkomen. Ik ben een doodgewone jongeman van een gewone thuis en ik ben zéér ambitieus om grootse dingen uit te bouwen. Ik geef niet op, ik kan het zeker even goed uitleggen en zoals je de scène ziet waarbij ze een verkooptraining geven aan de medewerkers, zo ga ik er ook altijd voor. Ik heb uiteraard ook de droom om grootse dingen te realiseren, maar uiteraard op een andere manier.

Top, wij keken voornamelijk voor de drugs, de prostituées en de seks, maar ieder zijn ding natuurlijk! Nicolas, bedankt voor je tijd en we wensen je oprecht alle succes. We knopen je wijze levenslessen in onze oren en als we je ooit nodig hebben weten we je te vinden!

Kan je wel wat tips en/of inspiratie gebruiken, en dit zowel op zakelijk als op het vlak van Fashion? Volg Nicolas dan zeker via Facebook en/of Instagram!

Blog: www.wolfofwallstreet.be 

Tags:

  • Als creatieve copywriter, levensgenieter en papa van 3 rekels, kan ik me uitleven op Whatmatters. Gelukkig maar, anders stond ik niet in voor de gevolgen voor de mensheid.

Sponser

Dit vind je misschien ook leuk

Whatmatters op stap met MTV Geordie Shore-ster GAZ

Wie op MTV de realityserie Geordie Shore nog nooit gezien heeft mist iets. Ok, ...

Agency: The Agent

Gezien de grote hoeveelheid vrouwelijk schoon die we bij Whatmatters onze lezers willen aanbieden ...

Whatmatters op bezoek bij modehuis 'Maison Tylaine'

Lang moesten we er niet over nadenken bij Whatmatters. Een uitnodiging voor een modeshow ...